Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/a1update/domains/autosportweb.nl/public_html/m/config.php on line 3
Mobiele versie - Autosportweb.nl | Alles over autosport op autosport web.nl |

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/a1update/domains/autosportweb.nl/public_html/m/config.php on line 3
[Home] [Contact] [Nieuws] [Links]



Welkom op de pda/ wap site van Autosportweb.nl!


Formule 1 2015: Wat verandert er allemaal?

Tijdens een vergadering heeft de WMSC (World Motor Sport Council) ingestemd met de volgende reglementswijzigingen:

- Staande herstarts zijn afgeschaft en dat geldt ook voor de dubbele punten in de slotrace.

- Er wordt een ‘virtuele safetycar’ ingevoerd. Deze wordt gebruikt in sectoren waar dubbel geel wordt gezwaaid, maar geen echte safetycar nodig is. (Waarschijnlijk naar aanleiding van het ongeluk van Jules Bianchi)

- De Formule 1-kalender voor 2015 is tijdens deze vergadering vastgesteld.

- Tijdens een rode vlagsituatie wordt de pituitgang gesloten en keren de auto’s terug naar de pitstraat, dus niet meer naar de startgrid zoals eerder. De eerste auto moet zich in fastlane opstellen voor het rode licht, waarna de andere auto’s aansluiten.

- Bij een ‘unsafe release’ na een pitstop krijgt de betreffende coureur alleen nog een stop-and-go penalty van tien seconden.

- Achterblijvers krijgen tijdens de neutralisatie van een wedstrijd nog steeds toestemming om de safetycar te passeren, maar de wedstrijdleiding hoeft niet meer te wachten tot ze zijn aangesloten om de race weer vrij te geven.

- Het gewicht van de auto is aangepast van 701 naar 702 kg.

- De panelen die moet voorkomen dat losse onderdelen de cockpit doorboren, worden opgetrokken tot de rand van de cockpit en langs het hoofd van de coureur.

- De voorwielophanging mag alleen door de voorwielen worden beïnvloed, de achterwielophanging alleen door de achterwielen.

- De eisen voor een superlicentie zijn aangescherpt voor 2016 en daarna. Zo moet een coureur minimaal 18 jaar zijn en eerst twee jaar in een lagere autosportklasse rijden om het prestatieniveau vast te stellen. Dit geldt nog niet voor Max Verstappen, maar hij zal nu wel de jongste coureur ooit blijven die in de Formule 1 debuteerde.

- Formule 1-coureurs moeten voortaan een geldig rijbewijs hebben en ze worden vooraf getoetst op hun kennis van het sportief reglement voordat de superlicentie wordt afgegeven.

Gepost op 06/01/2015 10:07 door: Redactie


Meer nieuws...
- Rosberg pakt eenvoudig zege, Verstappen teleurstellend P11
- Hamilton onverslaanbaar in Duitsland, vierde podium voor Verstappen
- Nico Rosberg pole position GP Duitsland, Verstappen P4
- Lewis Hamilton slaat dubbelslag in Hongarije tijdens tamme race
- Nico Rosberg pakt gewoon pole, ondanks bizarre kwalificatie
- Trofeo Lorenzo Bandini voor Max Verstappen
- UPDATE - Nico Rosberg krijgt 10 seconden strafpenalty voor radioverkeer
- Lewis Hamilton oppermachtig op Silverstone en opnieuw een podium voor Max Verstappen
- Lewis Hamilton op pole in Engeland, Max Verstappen derde
- Lewis Hamilton wint spannende GP van Oostenrijk, Max Verstappen wordt tweede

[Home] [Contact] [Nieuws] [Links]

Copyright Autosportweb.nl 2013